1. ADMINISTROWANIE I ZARZĄD NIERUCHOMOŚCIĄ

Mamy przyjemność zaproponować Państwu kompleksową obsługę w zakresie zarządzania nieruchomościami w oparciu o obowiązujące przepisy prawne zawarte m.in. w „Ustawie o własności lokali”, „Ustawie o gospodarce nieruchomościami”, „Kodeksie Cywilnym”, „Prawie budowlanym” i innych.

Otrzymają Państwo pełną i profesjonalną obsługę nieruchomości, która w przyszłości dzięki racjonalnemu wykorzystaniu środków finansowych wpłacanych przez właścicieli lokali, przyczyni się do podniesienia wartości rynkowej nieruchomości, estetyki, utrzymania w należytym stanie technicznym i obniżenia kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej.

ZAKRES PRZEDMIOTOWY USŁUGI ZARZĄDZANIA (administrowania) NIERUCHOMOŚCIĄ

Obsługa księgowo-bankowa:

  • otwarcie rachunków bankowych dla Wspólnoty Mieszkaniowej podstawowego i odrębnego dla funduszu remontowego i w jej imieniu (zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem) dokonywanie rozliczeń poprzez te rachunki,
  • prowadzenie odpowiedniej ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy oraz sporządzanie i składanie obowiązujących deklaracji,
  • przygotowanie i sporządzanie rocznego planu gospodarczego, w tym planu przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego,
  • rozliczanie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną i pokrycie świadczeń oraz wpłat na fundusz remontowy,
  • prowadzenie analizy terminowości wszystkich należnych opłat.

Obsługa techniczna:

  • prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego,
  • nadzór i kontrola nad usługami utrzymania w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku, chodnika przed nieruchomością oraz innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów bądź innych postanowień,
  • zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw: energii elektrycznej, energii cieplnej, wody i gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości stałych – umowy o dostawę ww. mediów zawierać będzie Wspólnota Mieszkaniowa, w imieniu której na podstawie stosownego pełnomocnictwa występować będzie zarządca,
  • zawieranie umów z osobami i firmami świadczącymi usługi na rzecz Wspólnoty,
  • nadzór i kontrola nad usługami w zakresie bieżących napraw i konserwacji oraz usuwania awarii w nieruchomości wspólnej w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom i najemcom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania, dostawy wody i odprowadzenia ścieków, gazu, domofonów, dźwigów osobowych, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej,
  • zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego,
  • zapewnienie usuwania awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej,
  • wynajmowanie, zgodnie z uchwałami Wspólnoty, pomieszczeń w nieruchomości wspólnej, o ile na ten cel były przeznaczone,
  • opłacanie, z posiadanych przez Wspólnotę środków, ubezpieczeń, podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali,
  • zapewnienie stałego dyżuru telefonicznego zarządcy w celu osobistego kontaktu z właścicielami lokali.

Obsługa administracyjna:

  • rzetelne wykonywanie uchwał właścicieli,
  • załatwianie wszelkich formalności związanych z rejestracją Wspólnoty w systemie REGON i nadaniem numeru NIP,
  • weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości,
  • prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców w lokalach nie wyodrębnionych,
  • prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli i ich udziałów,
  • realizacja uchwał wspólnoty dotyczących m.in. regulacji stanów prawnych, sposobów wykorzystywania nieruchomości wspólnej itp.,
  • zapewnienie wszechstronnej informacji o działaniach zarządcy,
  • pozyskiwanie pożytków dla nieruchomości, o ile zostanie wyrażona taka wola właścicieli w stosownej uchwale Wspólnoty,
  • poszukiwanie opłacalnych możliwości i form kredytowania remontów części wspólnych nieruchomości,
  • zawieranie stałych umów w zakresie usług konserwacyjnych całodobowych (elektrycznych, sanitarnych, ciepłowniczych itp.),
  • weryfikacja zawartych wcześniej umów z dostawcami wody, energii elektrycznej, cieplnej, gazu pod względem zgodności z prawem i ewentualne zawarcie nowych umów,
  • wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w celu obniżenia kosztów utrzymania nieruchomości,

Obsługa prawna:

  • opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów,
  • opracowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot (regulamin, statut),
  • reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami,
  • reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa,
  • zlecanie na podstawie uchwały i na koszt Wspólnoty windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym.

2. SERWIS KOTŁOWNI

Oferujemy Państwu usługę serwisową kotłowni i stały dozór urządzeń w wariancie dostosowanym do indywidualnych potrzeb.
Jesteśmy autoryzowanym partnerem firm :
– Vaillant , Saunier Duval; De Dietrich; Junkers

Zakres świadczonych usług:

  • Przeglądy okresowe kotłowni i instalacji gazowych
  • Stały nadzór kotłowni i instalacji grzewczych
  • Konserwacja i naprawa urządzeń grzewczych tj. kotłów, pomp oraz automatyki kotłowni.
  • Kompleksowa modernizacja systemów grzewczych
  • Montaż kotłów oraz systemów kominowych
  • Rozruch i pierwsze uruchomienia kotłów,
  • Opinie efektywności energetycznej kotłów oraz ich wielkości do potrzeb użytkowych w nawiązaniu do nowelizacji Ustawy-Prawo budowlane (Dz U.z 2006r Nr 156,poz 1118 z późn. zmianami)

3. PRZEGLĄDY GAZOWE

Zgodnie z prawem budowlanym (art. 62 ust. 1 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowalne), „obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane przez właściciela lub zarządcę kontroli: 1) okresowej, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego: (…) c) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych)”

W związku z powyższym, oferujemy Państwu wykonanie okresowego przeglądu instalacji gazowej.

Zakres prac wykonywanych w trakcie kontroli:

  • kontrola szczelności instalacji gazowej,
  • sprawdzenie stężenia gazu we wnękach gazomierzowych, szczelności połączeń oraz stanu gazomierzy,
  • przegląd dostępu do zaworów i kurków,
  • sprawdzenie przejść przewodów przez ściany budynku,
  • sprawdzenie stanu technicznego instalacji gazowej.